
|
FIRIN VE PASTANELERDE ÇALIŞAN SİRKÜLASYONUNUN DÜŞÜRÜLMESİ
|
|
İşle İlgili Yakalanacak Fırsat - Çözülecek Problem |
Türkiye’nin en prestijli markalarından biri, kendisine ait fırın ve pastanelerde sektör ortalamasına göre düşük olan sirkülasyon oranını daha da düşürmek için bir projeyi hayata geçirmek istedi. Amaç fırın ve pastanelerde ”Y jenerasyon” çalışanların daha bağlı olmasını ve kuruma daha fazla katkıda bulunmasını sağlamaktı.
|
Zafer Yolu Deneyimi Modeliyle Üretilen Çözüm |
UNITED danışmanı, firmaya ulaşmak istediği amaç için şöyle bir yol haritası sundu;
|
|
 |
Çalışanların kuruma daha bağlı olması ve katkıda bulunması için netlik ve güvenlik, inisiyatif kullanmak ve harekete geçmek ve özerklik temel duygusal ihtiyaçlarını kurumda karşıladığını hissetirmemiz gerekir.
|
|
 |
Çalışanın netlik ve güvenlik ihtiyacını karşılaması için çalışarak elde edeceği kişisel kazançlarını tarif etmesini sağlayan; bu kazanca ulaşmak için kurumun kendisinden performans beklediği iş aktiviteleri ve süreçleri öğreten; bu süreçleri uygulamak için ihtiyaç duyduğu yetkinlikleri gösteren bir öğrenim programı dizayn etmeliyiz.
|
|
 |
Net olan ve kendini güvende hisseden çalışanın inisiyatif kullanmasını destekleyen bir ortamın hazırlanması şarttır.
|
|
 |
İşinde ilerleme kaydeden çalışana geri bildirimi düzgün bir biçimde yapan, performansını adaletli bir biçimde ölçen ve gerektiğinde uygun bir şekilde performans koçluğu yapan fırın ve pastane yöneticileri oluşturmalıyız ve bu yöneticilere proje ile ilgili sorumluluk vermeliyiz. Bu çalışana kendini değerli hissettirecektir.
|
|
 |
Kendini değerli hisseden çalışan organizasyonel farkındalığa sahip olacak, kuruma aidiyeti artacak ve kuruma katkıda bulunmak için daha istekli olacaktır.
|
|
Firmanın üst yönetimi ve İK bölümü bu yol haritasını çok beğendi ve uygulamaya konulmasını istedi. UNITED danışmanı ve firmanın İK bölümü öğrenim ve gelişim programları dahilinde fırın ve pastanedeki çalışanların; kendilerine hoşgörü göstermesi, müşteri odaklı hizmet vermesi ve çapraz satış yapması ile ilgili aktivitelerin ve bağlantılı yetkinliklerin check-list’lerini hazırladı.
Toplam 4 gün süren atölye çalışmalarında, çalışanlar, amaçlarını (neden çalışıyorum), firmanın performans beklediği iş aktiviteleri ve süreçleri (ne yapacağım), performans üretmek için gerekli yetkinlikleri (nasıl performans üreteceğim) öğrendiler, tartıştılar, uygulamalar yaptılar ve eylem planlarını hazırladılar. Fırın ve pastane yöneticileri ise mağaza yönetimi, süpervizyon ve mentorluk yetkinliklerini öğrendikleri ve hayata geçirme metodolojisini uyguladıkları atölye çalışmaları yaptılar.
Gelişim programında ise fırın ve pastane yöneticileri, hazırlanan check-list’leri kullanarak, iş aktivitelerinin süreçlerini uygulama performansını ve bağlantılı yetkinlikleri gösterme performansını takip ettiler ve bu performansların iyileştirilmesine yönelik mentorluk yaptılar.
|
Kurumun Elde Ettiği Sonuç
|
Fırın ve pastane çalışanlarının sirkülasyonunda çok önemli bir düşüş sağlandı. Çalışanlar, kendilerini daha değerli hissettikleri için daha müşteri odaklı hizmet sundular. Böylece fırın ve pastanelerdeki satışlar ve müşteri bağlılığı arttı. Firma, bu sonuçlardan sonra fabrika ekibine de aynı yol haritası ile bir proje tasarlanmasını UNITED’dan talep etti. |
|
|