
|
GIDA MADDELERİ ÜRETİMİ YAPAN BİR KURUMDA DEĞERLERİN HAYATA GEÇİRİLMESİ
|
|
İşle İlgili Yakalanacak Fırsat - Çözülecek Problem |
Gıda üretiminde Türkiye’nin en büyük firmalarından birisinin Genel Müdürü, koyduğu 5 senelik vizyona şirketini ulaştırmak için dört ana değer belirlemişti. Genel Müdür, bu dört değerin, bütün beyaz yaka çalışanları tarafından, çalışırken davranışların merkezine alınmasını ve içselleştirilmesini istiyordu.
|
Zafer Yolu Deneyimi Modeliyle Üretilen Çözüm
|
UNITED danışmanı, önce kurumun üst yönetimi ve İK bölümü ile projenin amacını belirledi. Bu amaca hizmet eden proje hedefini ”çalışanların 1 sene içinde, dört değeri davranışlarının merkezine alması” olarak koydu ve İK bölümü ile birlikte dört değerin katılımcılar tarafından net bir biçimde anlaşılması için her bir değerin ”örnek davranışlarını” detaylı bir biçimde yazdı. Bu örnek davranışlar check-list haline getirildi. İK bölümü ile birlikte dört değeri öğretecek programın ”yukarıdan aşağıya” indirilmesine ve örnek davranışların hayata geçirilmesi için bir ”takip ve rehberlik mekanizması” kurulmasına karar verildi.
Dört değerin örnek davranışlarının check-list’ini merkeze alarak tasarlanan Öğrenim ve Gelişim Programları dahilindeki;
|
|
 |
Dört değeri öğreten atölye çalışmasında, katılımcılar kendilerinden beklenen iş aktivitelerinde performans üretmek için bu dört değerin etkisini analiz ettiler. Ayrıca iş aktivitelerinde başarılı olduklarında sağlayacakları kişisel kazancın farkına vardılar. Çalışanlar, atölye çalışmasında değerleri yaşamak, hayatın içine sokmak, iş hayatında bu değerler ile sorunlarla başa çıkmak ile ilgili egzersizler yaptılar ve bu değerleri önlerindeki 3 ay içinde hayata sokmakla ilgili eylem planlarını hazırladılar.
|
|
 |
Takip ve rehberlik mekanizmasını işletecek gönüllü çalışanlar belirlendi ve bu çalışanlara değerler ile ilgili gördüğü olumlu ya da olumsuz uygulamalar hakkında, iş arkadaşlarına ilham vermesi, yapıcı ve iltifatkar geri bildirimde bulunabilmesi için teknikleri öğretildi.
|
|
Kurumun Elde Ettiği Sonuç |
2 sene süren öğrenim ve gelişim programları bütün katılımcılar tarafından çok beğenildi. Dört yetkinliğin örnek davranışları, çalışanlar tarafından, günlük iş aktivitelerinde kullanılmaya başlandı ve alışkanlık haline getirildi. Böyle bir gelişme çalışanların hem birbirleri ile olan ilişkilerinde hem de ast üst ilişkilerinde ilerleme kaydedilmesini sağladı ve iş ortamı daha huzurlu oldu. İK Bölümü ile yapılan periyodik toplantılarda projenin gidişatı sürekli kontrol edildi ve daha iyiye ulaşmak için yeni eylem planları oluşturuldu ve uygulamaya sokuldu. |